ТЕОРЕТИЧНЕ НАВЧАННЯ

Курс навчання складається із 22 - 23 вечірніх занять або із 12 занять у суботній денній групі.
Тематичний план уроків знаходиться тут.
На уроки потрібен загальний зошит у клітинку на 80 - 96 аркушів, олівець, гумка, авторучка.
"Правила дорожнього руху" автошкола подарує!

Увага! Сьогодні ми маємо справу з дуже недосконалими Правилами дорожнього руху! Вони були створені 55 років тому, вимогам сучасності не відповідають і неодноразово піддавалися некваліфікованому втручанню коректорів! В них є суттєві помилки, що псують життя водіям і загрожують безпеці дорожнього руху! Зрозуміти, де правда, а де брехня, навчитися вирішувати низку проблем на дорогах майбутні водії зможуть тільки із досвідченим викладачем! З викладачем, який знає історію і природу помилок та хибних уявлень! Знає основи Правил багатьох інших - розвинутих і, просто, сусідніх держав! Таким є викладач В.М. Саліхов.
Велика увага на уроках надана небезпечним дорожньо-транспортним ситуаціям. Розглядаються їх причини, наслідки та способи уникнення. В автошколах в цьому питанні панує повна анархія. Водії, що потрапляють у ДТП, найчастіше пояснюють причину так: "А я його не бачив"! Еге ж, звісно, як ти міг щось побачити в умовах обмеженої оглядовості? Треба точно знати: коли, куди і з якою метою подивитися; що побачити або не побачити; як діяти коли будуть помічені події, що передують аварійній ситуації!
Найнеприємнішою проблемою в автошколах є "викладання" курсу за недолугими "Ілюстрованими ПДР" різних видавців. В них не розкриті важливі питання і повно помилок. В Україні зараз немає жодного (!) корисного посібника. В результаті учні отримують хибне уявлення про Правила від викладача, що цих Правил не розуміє! Дивіться статтю Обережно! Теорія в автошколі!
У "Серні - 2000" учні з таким мотлохом принципово не працюють!

Сьогодні українці часто подорожують своїм ходом до Європи та й не тільки. Хтось буде керувати транспортним засобом у США, наприклад. На лекціях є час засвоїти головні особливості тамтешнього руху. Є, навіть, можливість декілька разів попрактикуватися у складанні іспитів за німецькими екзаменаційними білетами (російською мовою). У німців поставлений наголос на безпеку руху!
Справа в тому, що наші "рідні" білети не містять реальних питань з безпеки руху. Те, що є у них - марення хворих людей, злочин проти нас. Наприклад, автокран може рухатися зі швидкістю 100 чи 110 км/год (це, щоб потім тиждень збирали його рештки у кюветах), можна давити нерозумного пішохода, що не вивчив вимоги пункту 4.12 ПДР та можна обганяти когось на крутому повороті ... Жах ... Це українські білети, складені міліціянтами :(

Дивіться фрагмент лекції.

На останньому уроці буде проведена підсумкова контрольна робота з метою отримання висновку про результати навчання.

ПРАКТИЧНЕ НАВЧАННЯ

Практичне навчання починається вже через тиждень після початку навчання. Графік занять погоджується зі спеціалістом навчання водінню автомобіля.
Кількість занять необмежена, до повної підготовки! Варто пам'ятати, що протягом:
1 - 5 заняття: учень опановує техніку керування, звикає до габаритів автомобіля, вчиться витримувати безпечний інтервал;
6 - 10 заняття: учень починає бачити засоби регулювання дорожнього руху (знаки, розмітка, світлофори), намагається контролювати швидкість, дистанцію, інтервали, починає виконувати Правила, але ще часто потребує підказки інструктора;
11 - 15 заняття: учень вже добре засвоїв техніку керування автомобілем, під час руху сам контролює швидкість, дистанцію, інтервали, сам виконує Правила, рухається в різних умовах, проїзджає перехрестя з мінімальними підказками інструктора, відпрацьовує різні способи паркування;
16 - 20 заняття і більше: учень відшліфовує вміння керувати автомобілем (вміння переходять в навички), вчиться швидко аналізувати дорожні обставини, опановує абетку котраварійного водіння, самостійно приймає рішення (втручання інструктора мінімальне, за крайньої необхідності).

Спроможність водія самостійно керувати транспортним засобом складається з трьох "китів":
1) техніка водіння, що складається з:
-правильної посадки за кермо;
-правильної послідовності дій;
-доведених до автоматизму дій з органами керування;
-прийомів водіння в штатних ситуаціях;
-прийомів водіння в критичних ситуаціях;
-відчуття габаритів автомобіля, прийомів паркування.
2) тактика водіння включає в себе:
-створення безпечного простору навколо вашого автомобіля, безпечних дистанції та інтервалу;
-раціональний огляд навколишніх обставин, забезпечення видимості вашого автомобіля іншими учасниками руху;
-прогнозування змін дорожніх обставин;
-вибір оптимальної швидкості руху в конкретних дорожніх обставинах.
3) емоційна рівновага, що не допускає:
-агресивного стану;
-самовпевненості;
-поспіху, метушні;
-відволікання на сторонні фактори.

Причина 90 відсотків дорожньо-транспортних пригод - вихід водія зі стану емоційної рівноваги!

На питання: скільки все ж треба уроків з практичного керування автомобілем, відповідь напрошується сама - стільки, скільки знадобиться для впевненого користування вимогами трьох "китів". Досить точно кількість підраховує "німецька норма": вік учня мінус п'ять! Типова навчальна програма вимагає двадцять уроків по 90 хвилин, тобто сорок академічних годин. Та всі ми розуміємо чи скоро зрозуміємо, що програми і формальні нормативи дуже недосконалі! Вони були створені 50 років тому і не відповідають сучасному укладу життя!

Дивіться фрагмент уроку навчання водінню автомобіля.

ВИСНОВКИ

Висновок про остаточну підготовку учня дають викладач та інструктор з якими він працював.
Вони не мають права на помилку!
Із врахуванням того, що за останні роки рівень підготовки і самосвідомості наших учнів є дуже високим, внутрішні іспити немає сенсу проводити! У більшості автошкіл внутрішні іспити є "святом хабарника". Більшість учнів їх не складає (питання: як так можна було вчити і хто відповість за негативні результати?) і починаються "жнива"... Майдани свою справу не закінчили!

Якщо Ви визначаєтеся, запрошуємо на будь-який теоретичний урок. Отримаєте уяву про навчання, поспілкуєтеся в перерві з учнями, зробите висновки.
Для Вас двері завжди відкриті!



Увага! Корисна навчальна програма для Android!
Бажаєте легко запам'ятати цифри із Правил дорожнього руху України?
Не бажаєте плутатися у дозволених швидкостях руху, встановлених відстанях, технічних параметрах транспортних засобів?
Переходьте за посиланням: Цифри.
Розробив програму випускник київської автошколи "Серна-2000" Mykola Tychyna.

©Serna-2000 Ltd